MW_ND21

פוסט אהבה לפדלט

(נכתב במרץ 2020)

אז כולנו בזום ומה הלאה? 

בעקבות כמה שיחות משתפת בכלי דיגיטלי שמבחינתי הוא ״כלי הזהב״- מתאים להרבה סיטואציות למידה שאני בונה, לכל קהל יעד ועם ממשק מאוד נוח לעבוד באופן בסיסי ובאופן יותר מתקדם (יצא לי שיווקי, נטולת אינטרס…). 

אחד היתרונות בעיני- הוא מאוד מתאים ללמידה שיתופית א- סינכרונית. כזו שכל לומד ומשתתף מתחבר כשנוח לו ואפשר לנהל ולתכלל באמצעותו תהליכי למידה ארוכי טווח ומורכבים.

קוראים לזה פדלט (Padlet).

זה בעצם כמו לוח קנבס גדול (כמעט אינסופי) ושיתופי עליו אפשר לנעוץ דברים ולארגן אותם. בדברים הכוונה היא לטקסט, לינקים, תמונות וסרטונים שזה בעצם הכל.

איך עובדים עם זה?

נרשמים (מנוי חינמי מאפשר כמה לוחות חופשיים), מייצרים פדלט חדש ומגדירים את סוג הלוח. אפשר לארגן את הלוח בצורת טבלה עם כותרות, אפשר לייצר מפות חשיבה, ציר זמן ועוד.

בהגדרות ניתן להחליט האם כל משתתף יכול להעלות לבד ״פוסטים״, האם ניתן להגיב או לתת לייק לפוסטים של אחרים וכו. אפשר לתת ללוח שם, לשחק עם הרקע שלו ועוד כל מיני אפשרויות עיצוב חביבות ולשתף את הלינק למשתתפים. יש המון סרטונים ברשת איך עושים את זה וגם הדרכה באתר של פדלט.

מה אני עושה עם זה?

  • מייצרת לוח ככלי מארגן ללמידה: מעלה בטור אחד את המשימה, בטור שני משאבים (לינקים למאמרים/ סרטונים/ בלוגים/ אתרים) רלוונטיים ומשאירה כמה טורים לתוצרים. המשימה יכולה להיות למשל לבחור לינק אחד ולכתוב בהערות שתי שאלות שיש בעקבות הצפייה או הקריאה. אני יכולה להעלות משימה ולבקש מהמשתתפים להעלות את התוצרים. דמיינו משימה באומנות בה הלומדים יכולים לטייל במוזיאונים בעולם ולהעלות תמונה שאהבו ואחר כך ציור שהוא הפרשנות שלהם ליצירה.

  • למידת עמיתים: מעלה נושאים או שאלות ומבקשת מכל משתתף/ לומד להעלות תוצר שקשור- סרטון שהוא הכין בנושא, סיכום של החומר, עבודת אומנות או הקלטה של הסבר. אחר כך מבקשת מכל לומד להיכנס וללמוד ממשהו שמישהו אחר העלה ולהגיב.

  • אפשר לייצר ציר זמן קבוצתי לתהליך כימי או לאירוע הסטורי.

  • אפשר לייצר מפות חשיבה שיתופיות כאשר משתמשים באפשרות של חיבור בחיצים בין פתקיות. אפשר למפות כך נושא רחב ואז לאפשר לכל אחד להעמיק בתת נושא שמעניין אותו ולייצר עבודות חקר או פרויקטים.

  • הפדלט טוב לכל נושא מאחר והוא כלי מארגן. אפשר לייצר אוסף תרגילי כושר, המלצות על ספרים לקריאה, רעיונות ליצירה, לינקים לפרויקטים של עזרה חברתית וכו׳
נגישות