MW_D32

חיבורים

תמונה חגיגית שקיבלתי בווטסאפ הבוקר, בבוקרו של חודש חדש, גרמה לי לחשוב מה עשיתי בנובמבר .התשובה? המון חיבורים ,חיבורים כאלו שכולם יוצאים מהם עם ערך מוסף ,חיבורים שמרחיבים את ההבנות שלנו ואת נקודות המבט ,חיבורים של העולם החדש שלא רואים בעיניים גבולות של מה שייך לאן ,חיבורים של נשים ואנשים שמובילים לחיבורים בין רעיונות, ארגונים וקהילות .חיבורים שעושים חודש כזה של ״אחרי החגים״ לאחלה חודש

את Michal Harpaz פגשתי לראשונה לפני המון (נו טוב, 30) שנים כשהיינו יחד במשלחת הצופים לארצות הברית. בעקבות פגישת מחזור שהיתה לנו היא הזמינה אותי ליום למידה שהיא הובילה במכון מנדל לתוכנית של מנהיגות באקדמיה לדבר על האקריות בחינוך ועל מה צריכות לעשות תוכניות להכשרת מורים כדי להכשיר צוותי הוראה שיוכלו לייצר שינוי בבתי ספר. אני חיברתי את הכוחות הירושלמיים האלופים, Ziv Bar ו Irit Merchav שהציגו את העשייה החדשנית של ביתא מחנכים והביאו איתם המון מורות ומורים עם ברק בעיניים שחיברו לעשייה שלהם. לחגיגה הזמנתי גם מנהלת ומנהל מתוכנית יחדא, את אריג׳ أريج الأرناؤوط ואת נחמן סעדיה שדיברו על מנהיגות חינוכית לקידום תהליכי שינוי בית ספריים. חיבור אחד שמתפצל להרבה חיבורי המשך מרתקים.

חיבורים בין אקדמיה לשדה מרתקים אותי גם בגלל שהם מאוד מאתגרים ליישום. לפני יותר משנה כתבה לי Tali Biron אותה אני מכירה דרך הילדים שלנו שלמדו יחד. היא מנהלת את קשרי החוץ של המכללה למנהל בראשון לציון ובפגישה שלנו עלו כמה רעיונות יצירתיים לשיתופי פעולה. חלפו כמה חודשים, היא הדביקה בהתלהבות את ד״ר גווין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות ואני חיברתי ל Sharon Philosoph שקידמה את כל הרעיונות בדרך להפיכתם למציאות בחינוך הירושלמי. עוד שתי פגישות של קפה, עוד הרבה תיאומים והשידוך יצא לדרך! סטודנטים לשנה ד׳ במגמה לעיצוב וחדשנות יחקרו מגוון בתי ספר בירושלים ויציעו פתרונות לאתגרים שמנהלים יציבו להם בתחום העיצוב, הטכנולוגיה והמיתוג. הסטודנטים ירוויחו למידה מהתנסות, רלוונטית ואותנטית ובתי הספר הירושלמים ירוויחו צוותי חשיבה מקצועיים ומחויבים. מבטיחה לעדכן!

חיבורים שווים הם גם כאלו שמאפשרים לי לעשות משהו בפעם הראשונה (כמה כבר מתאפשר לנו כמבוגרים?). כזה היה החיבור עם Tal Moskovich. אנחנו חברים בהרבה קהילות חינוך וירטואליות וחולקים חברים משותפים רבים אבל לא באמת נפגשנו עד החודש. טל קרא משהו שכתבתי בנושא ״איך מבוגרים לומדים״ וזה הפך להזמנה להתארח אצלו בפודקאסט המצוין Minded. ההתכתבויות הארוכות כהכנה היו מעניינות לפחות כמו התוצר המוקלט 🙂

התמונה שהזכירה לי הבוקר את כל החיבורים האלו היא תמונה שצולמה היום בפתיחת תוכנית הכשרת מורים ייעודית וייחודית לצוות הבוגר בתנועת הצופים. תוכנית שנולדה בעקבות חיבור של Cali Cohen עם Meital Hartman שמנהלת את תוכנית החממה בתמיכה והליווי של Yotam Tron. את שניהם פגשתי גם בהרצאה במעוז החודש אבל זה כבר שייך לסיפור אחר….

רוב החיבורים לוקחים הרבה יותר מחודש ואז, אחרי שעבר קצת זמן, מגיעה תמונה משמחת בווטסאפ לתחילת חודש חדש 🌈☀️🌧

שיתוף פעולה בין המכללה למנהל למנח״י
נגישות